آیا تابحال نام اینفلوئنسر مارکتینگبه گوشتان خورده است؟ آیا میدانید یکی از بهترین روشهای بازاریابی ، استفاده از تبلیغاتغیر مستقیم میباشد؟ بهترین راه برای فروش محصولات موجود در بازار چیست؟ تعداد فالور بالای اینستاگرام نشانگر چیست؟
نقش افراد مشهور در اینفلوئنسر مارکتینگ
همانطور که میدانید، تبلیغاتاز طریق تلویزیون و دیگر رسانههای ارتباط جمعی و سنتی، دیگر مانند روشهای جدید بازاریابیعمل نمیکند. در حال حاضر، در دنیای تبلیغاتامروز، هر چه معرفی کالا نامحسوس تر باشد، احتمال موفقیت در فروش آن بیشتر میباشد. حال، چه بهتر که این معرفی از زبان کسانی شنیده شود که تاثیر زیادی روی عامه مردم دارند و شناخته شده هستند.
برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .
حتما متوجه شدید که کدام تبلیغاتمد نظر ماست! بازاریابی از طریق افراد بانفوذ و مشهور یا اینفلوئنسر مارکتینگ!
بارها دیده ایم که کالایی خاص توسط فردی مشهور و صاحب نام که برای مردم محبوب است معرفی شده است. این معرفی به گونهای است که در ظاهر کسی را برای خرید محصولی، تشویق نمیکند. فرد مورد نظر، تنها تجربه شخصی خود را در رابطه با مصرف کالایی که در دست دارد میگوید. اما به شکلی تبلیغاتی از محاسن آن صحبت میکند که بیننده تنها با توضیحات او مجاب به خرید محصول میشود.
اینگونه تبلیغاتاز نفوذ و مقبولیت افراد صاحب نام استفاده میکنند و برای انواع کالاها از جمله پوشاک، مواد غذایی، لوازم آرایشی بهداشتی و … اعتبار میگیرند. مشتری، با علاقه و اعتمادی که در ذهن خود به افراد تاثیرگذار یا مشهور داشته است، این کالا را نیز صرف دیده شدن با همان فرد، به راحتی میپذیرد و کمتر پیش میآید که دوباره بخواهد راجع به آن تحقیقی کند.
کما اینکه حتی اگر در نظر اول هم به تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگاعتماد صرف نداشته باشد، با پس زمینهای که این تبلیغات برای او ساخته اند، به راحتی با محصول موافق میشود و در جهت خرید آن اقدام میکند.
بیشتر بدانید : دیجیتال مارکتینگ :از تعریف اولیه تا بازگشت سرمایه
صفحههای مجازی و سایتهای افراد مشهور، محل مناسبی برای پیدا کردن اینفلوئنسرشما هستند. اینکه افراد در شبکههای اجتماعیمانند اینستاگرام ، هر روز سعی میکنند تا فالورهای جدیدی کسب کنند بی علت نیست.
بیشتر کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ،در محیط اینستاگراممنتشر میشوند و اعتبار افراد نیز از طریق میزان دنبال کنندهها یا فالورهای شخص تخمین زده میشود. اما این اعتبار، در بسیاری از موارد، مانند طبلی توخالی است زیرا افراد به راحتی میتوانند فالور بخرند.
نمونههایی از اینفلوئنسرهای تاثیرگذار در اینستاگرام
اهمیت داشتن هدف در کمپین اینفلوئنسر موفق:
با گسترش اینترنت و فضاهای مجازی شاهد شیوع هرچه بیشتر اینفلوئنسر مارکتینگها هستیم و انتظار میرود در آینده این روش بازاریابیرشد چشم گیری داشته باشد. چرا که افراد مشهور و صاحب اعتبار همیشه وجود دارند و مردم نیز اعتماد کافی را برای این افراد خرج میکنند.
بسیاری از شرکتها و صاحبان کسب و کار، تصور میکنند برای داشتن یک بازاریابیتاثیرگذار، تنها استفاده از افرادی که میزان طرفداران یا فالورهای فوق العادهای دارند، کافی است. اما هر عقل سلیمیمتوجه میشود که موضوع دیگری حائز اهمیت است. هدف!
آنچه یک کمپین اینفلوونسر مارکتینگرا موفق میکند، استفاده از افراد به عنوان ابزار تجاری نیست؛ بلکه هدف از انجام این تبلیغاتاست که فروش را بیشتر کرده و موفقیت کسب و کار مورد نظر را تضمین میکند. در هر امری هدف و نیت، مهم ترین بخش انجام آن را تشکیل میدهند.
ابندا باید بدانید که در تبلیغاتمذکور، چه مواردی باید ذکر شوند؟ کدام موضوعات بیشتر مورد توجه بیننده قرار بگیرند؟ هدف از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگبرای این برند چیست؟ چقدر برای اینفلوئنسر مارکتینگ، بودجه در نظر گرفته اید؟
بیشتر بدانید : برند شما چگونه میتواند در دنیای رقابتی امروز خود را متمایز سازد؟
اینفلوئنسرمورد نظر ما باید بیشترین هماهنگی را نسبت به دیگر افراد مشهور با محصول عرضه شده داشته باشد و تنها تعداد فالور مد نظر ما نیست. برای مثال، برای تبلیغ یک داروی پوستی، باید فرد تاثیرگذار، با پوست خوب خود، گفتههایش را تایید کند. به عبارتی دیگر، اگر فرد تاثیرگذار ما تپل باشد و از محصولات لاغری صحبت کند، هیچ تاثیری روی مخاطب نخواهد داشت و هیچ کس حرف او را باور نمیکند. زیرا شاهدی برای تایید حرف او نمیبیند.
بسیاری از برندها، استفاده از افراد بسیار معروف و شناخته شده را نیز جزو خط قرمزهای تبلیغاتی خود میدانند و آن را توهین به شعور مشتری میدانند و از افرادی استفاده میکنند که تاثیرگذار هستند و اعتبار دارند، اما چندان شهرت ندارند.
اینفلوئنسر مارکتینگ موفق از طریق شبکههای اجتماعی
روشهای تاثیرگذاری بیشتر اینفلوئنسر مارکتینگ بر مخاطب:
اگر میخواهید محصول تبلیغاتی شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، نکاتی را در رابطه با اینفلوئنسر مارکتینگرعایت کنید:
- وقتی شخص تاثیرگذار مرتبط با کالا یا خدمات عرضه شده خود را پیدا کردید، یک بار از او استفاده نکنید. در ابتدا با او مذاکره کرده و به او بگویید که این کار ادامه دار است و اگر موافق نبود، فرد دیگری را برای این کار انتخاب کنید. زیرا مشتریان، نسبت به کالای شما و آن شخص، شرطی میشوند و نیاز دارند هر بار که کالای مورد نظر را میبینند، شخص اینفلوئنسررا نیز همراه آن ببینند. پس انجام اینفلوئنسر مارکتینگتنها برای یک بار نتیجهای ندارد و فقط وقت و هزینه شما را میگیرد.
- در تبلیغاتخود، سعی نکنید مخاطب را گول بزنید. شک نکنید که او به راحتی این نیت شما را میفهمد و از تماشا و خرید تبلیغات شما فرار میکند. سعی کنید مشخصات کالا را به طور کامل بیان کنید و حتی در بعضی موارد معایب و ایرادات کوچکی هم برای آن ذکر کنید تا مخاطب بتواند به شما و برندتان اطمینان کند.
- برای خرید مشتری جایزه در نظر بگیرید. این تکنیک بسیاری از برندهای رو به افول را که دیگر امیدی به ادامه کار نداشتند، دوباره پویا کرده است. وقتی مشتری جنس شما را نیاز دارد و قصد خرید از شما را دارد، با وسوسه گرفتن جایزه، تصمیم خود را قطعی میکند و از شما خرید میکند.
- قبل از پخش شدن آگهی اینفلوئنسر مارکتینگ، حتما چند بار خودتان و افراد کارشناس در این زمینه، آن را ببینید و بررسی کنید. تک تک جملات و تاثیر آنها را بر مخاطب عام بسنجید و هر کدام نیاز به اصلاح داشت، بدون تعصب اصلاح کنید. مراقب باشید تبلیغاتتان رنگ و بوی آگهی بازرگانی نگیرد که این موضوع به شدت برای مشتریان، منفور است.
- با کسی که برای شما به عنوان اینفلوئنسرکار میکند، رابطه نزدیکی برقرار کنید و صرفا او را به عنوان کارمند خود نبینید. از نفوذ او غافل نشوید که او خود به تنهایی میتواند در زندگی شخصی اش، یک عامل تبلیغ کالای شما باشد. در نظر داشته باشید که اگر مشتری صداقت شخص اینفلوئنسر را باور کند، فروش شما قابل پیش بینی نخواهد بود.
بیشتر بدانید : تبلیغات موثر در اینستاگرام
در نتیجه، مشاهده میکنیم که تبلیغات سنتی و مشخص، کم کم جای خود را به تبلیغات نامحسوس و مدرن میدهند. چرا که فضاهای مجازی مکانی برای تبادل اطلاعات و گزینش بهترین محصول برای خرید میباشند. به همین دلیل است که حدود ۷۰ درصد از برندهای ایرانی و خارجی، کالاهای خود را در این محیط باز معرفی میکنند.
سهولت استفاده و رایگان بودن خدمات شبکههای اجتماعی به خصوص اینستاگرام، روز به روز بر تعداد کسانی که از آن استفاده میکنند میافزاید و بستری مناسب برای شناسایی برندهاو شرکتهای مختلف ایجاد میکند.